PORADY I INFORMACJE

- CO TO JEST PRÓCHNICA I DLACZEGO NALEŻY JĄ LECZYĆ ?

Próchnica jest choobą tkanek twardych zęba, czyli szkliwa zębiny i cementu korzeniowego. Przyczyny próchnicy: bakterie głównie z rodzaju Streptococcus i Lactobacillus, węglowodany oraz podatność zęba.

Próchnica może dawać różne objawy:

- wrażliwość na skrajne tempratury - zimno,ciepło oraz słodki i kwaśny smak

- tkliwość przy żuciu i szczotkowaniu

- ubytki w zębach

- przykry zapach z ust

- dokuczliwy ból samoistny

Próchnica jest chorobą zakaźną a nie jest chorobą dziedziczną!

- NA CZYM POLEGA LECZENIE KANAŁOWE

Leczenie kanałowe zęba polega na usunięciu z jego wnętrza, czyli z komory i kanałów korzeniowych, zmienionej zapalnie lub martwej miazgi a następnie na trwałym wypełnienieniu tej przestrzeni materiałem leczniczym. Zęby leczone kanałowo są osłabione i często wskazana jest rekonstrukcja protetyczna zęba.

DLACZEGO WYBIELAMY ZĘBY?

Biały uśmiech dodaje uroku, pewności siebie i odmładza. Jest wiele metod wybielania zębów dlatego najlepiej skontaktować się ze stomatologiem, który wskaże nam jaka metoda będzie dla nas najodpowiedniejsza. Trzeba pamiętać, że po wybielaniu należy przestrzegać pewnych zasad aby efekt utrzymywał się jak najdłużej:

- unikać zimnych i gorących pokarmów ze względu na występującą nadwrażliwość zębów

- przez pierwsze 48 godzin zastosować tzw. "białą dietę" a więc nie spożywać pokarmów i napojów barwiących

- stosować przez kilka tygodni pasty zmniejszające wrażliwość zębów

- nie wymieniać wypełnień i uzupełnień protetycznych przed upływem 3-4 tygodni